Lite sminktips for you girls!

1. Torra läppar (?)

Om du har torra läppar, fukta en frottéhandduk med ljummet vatten och massera läpparna lätt. Perfekt innan du applicerar läppstift.


2. Böj ögonfransarna

Böj alltid ögonfransarna INNAN du applicerar mascara, för bästa resultat
om du böjer dem efter du tagit på mascaran så är det lätt att du råkar
bryta av en/flera ögonfransar. (Det vet jag av egen erfarenhet!)

3. Foundation
Du aplicerar säkert din foundation (om du använder) oftast
med en svamp eller fingrarna? använder du svamp så se till att
tvätta den ofta så det inte fastnar massa gammla sminkrester på!


Använder du denna foundation. Blöt gärna upp den lite innan användning
för hälften av foundationen fastnar på (svampen) och då kan du få ett ojämn resultat
och bli fläckig.


4. Puder
För bästa reslutat: Andvänd en puderborste och inte en puderpuff. Med borsten får du ett jämnare reslutat.
Puder som apliceras i hela ansiktet ska vara i din egna hudton. Inte för ljus, inte för mörk.

5. Hår
Hår slits mycket när du använder plattång, fön, locktång... Ja ni vet.
Så undvik helst detta om ni kan. Men Själv måste jag använda plattång
för mitt hår ser ut som ett fågelbo utan min älskade plattång!
Så för ett bättre resultat utan att slita så mycket på håret
använd varmeskydds produkt tex för plattång! Finns att köpa nästan överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0