Angående vikt.

Många tjejer/killar/män/kvinnor
tror att man går ner i vikt utav att sluta äta. Syftar mest på tjejer när jag skriver om detta.
Sluta absolut inte att äta! Börja träna om du vill gå ner i vikt och få ett fint resultat.
Sutar du äta slutar bara med Anorexia dvs en Mardröm som ingen vill gå igenom.
Själv slutade jag äta redan när jag gick i 5an/6an började banta och åt ingenting om dagarna.
Jag va lite små mullig av mig i fyran (det sa även skolsköterskan när jag gick i 8an) Ja
jag gick ner i vikt, jag rasade i vikt dvs men jag mådde verkligen inte bra utav det!
Men sen började jag små äta mer och mer för varje dag och blev "normalviktig" Tills jag började
i 8an igen.. Började inbilla mig att jag var tjock och blabla. Då kallade skolsystern in mig och vägde och mättte
mig minst tre gånger i slutet av 8an och fortsatte i 9an. Jag vägde runt 45 kg och va 1.63 lång. Villket jag tyckte va mycket? Det tycker jag nog fortfarande. Nu har jag precis börjat gymnasiet och väger runt 47 kg..
Har börjat fatta att jag inte är tjock.. Men det tog sin tid för mig att fatta det. Bara för att jag blev retad i 4an... yes it´s true. Villket gjorde att mitt självförtroende sjönk så jävla mycket de följande åren och jag hade fortfarande kvar den där "bilden i huvudet" när jag ställde mig framför speglen att jag var tjock.
Men det är jag inte, jag är normal kanske till och med lite underviktig.. Men jag är som jag är och det får jag och alla akseptera!

Jag skriver inte denna texten för att ni ska börja tycka synd om mig, eller tänka: Vadå du är ju inte äns tjock menar du att vi som väger över 50, 60 ska börja banta eller?!
Absolut inte! Det var bara jag som mådde dåligt, och de va mitt självförtroende som stod på noll.
Och vill bara säga att vad ni än gör sluta inte ät, sluta inte tycka om er själva, älska er som ni är.
Va stolt, tro mig ni får ett så jävla mycke bättre liv om ni tycker om er själva som ni är.


Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0